Acasă INVESTIGAȚII Ne paște o nouă criză a gunoiului. Achiziția pentru delegarea serviciului către...

Ne paște o nouă criză a gunoiului. Achiziția pentru delegarea serviciului către un nou operator nu se va finaliza până la încheierea contractului actual! ADISIGD încă minte frumos…

Soluția găsită de ADISIGD și discutată în ședința de joi - Transformarea Tarifului în Taxă specială pentru persoanele fizice

0
Joi, 24 noiembrie 2022, a fost ȘEDINȚĂ LA ADISIGD Arad. Un fel de „minte-mă frumos” că nu va fi un „Black out” și la gunoi

După ce nu demult scriam că o anume instituție este inutilă cum de fapt sunt multe altele,
iată că apar semne că anumite lucruri pe care le intuim par a se împlini. Instituția de care
vorbeam este celebra ADIGDM care urmărește, reglementează și controlează modul de
derulare a serviciului de salubrizare la nivel județean gestionând din cinci zone de delegare
pe care le are județul Arad 3 situații de urgență din lipsa operatorilor, contractele pe zonele 5
(Lipova), 4 (Sebiș) și 2 (Chișineu Criș) fiind reziliate din diverse cauze care se pot imputa
atât operatorului care nu și-a făcut treaba la parametri contractuali (dar care nu
prea ar fi avut cum să facă acest lucru pe fondul a câtorva milioane de lei neîncasate de la
primăriile membre al ADI-ului, fapt omis de amintit la momentele emiterii comunicatelor de
presă în care se anunța rezilierea), dar și membrilor (primăriilor) din ADISIGD care urmau să se descurce care cum poate și după cum le va fi norocul.

În luna octombrie am început să ne întrebăm dacă Municipiul Arad (inclus în Zona I de colectare) nu va intra și el în „criza gunoiului” și am solicitat mai multe detalii atât de la Primăria Arad cât și de la ADISIGD (vezi articolul asociat Criza gunoiul a lovit tot județul. Plătim scump un serviciu prost gestionat. A.D.I DEȘEURI #REZISTĂ

La întrebarea noastră dacă „există riscul ca Zona I de Delegare să rămână fără operator de salubrizare (colectare și transport deșeuri) deoarece din informațiile existente achiziția nu se va finaliza până la încheierea contractului actual”, la unison, cele două instituții ne-au comunicat faptul că nu există niciun risc ca Municipiul Arad să rămână fără operator de salubrizare la finele contractului în curs”.

Iată că, ședința de joi, 24 noiembrie 2022 vine să aducă în fața Primarilor din zona I Arad ( care se pare că au început să se enerveze dar și să se teamă că începând de la jumătatea lui aprilie 2023 vor rămâne fără operator de salubrizare, situație de care nu ar scăpă nici municipiul Arad) fix această situație anticipată de noi: achiziția nu se va finaliza până la încheierea contractului actual!

Soluția găsită de ADISIGD și discutată în ședința de joi – Transformarea Tarifului în Taxă specială pentru persoanele fizice

Adică, asta înseamnă o garanție pentru ADISIGD (ca să nu rămânem chiar în aer, fără niciun operator care să colecteze deșeurile), deoarece ar urma să aibă loc o procedură mai simplă de achiziție pentru prestarea serviciului, adică de negociere pentru atribuirea contractului de colectare pe o perioadă limitată, probabil pe 6 luni.

Județul Arad, din punct de vedere al colectării deșeurilor, face concurență la Situații de Urgență cu însuși tata situațiilor de urgență, Arafat!

Așadar, cei de la ADI pe care îi consideram mai în urmă cu o săptămână drept inutili tocmai prin prisma „performanțelor de a gestiona senzațional de bine” situația salubrizării la nivelul județean, reușind performanțe după performanțe și ținând prin operatorii aleși aproape toate zonele cu excepția Zonei 1, mai mult în situații de urgență decât în situații normale. Din acest punct de vedere, al colectării deșeurilor, Județul Arad făcând concurență la Situații de Urgență cu însuși tata situațiilor de urgență, Arafat!

Dacă am contabiliza, ca și număr de zile, cât a fost în total Urgența la gunoaiele județene arădene, aproape că ne dă că Arafat a pierdut acest „concurs”!

Minciuna are picioare scurte…

Revenind la întrebările pe care le-am adresat recent ADI-ului dar și Primăriei Arad, întrebări generate de faptul că zona gunoaielor arădene generează aproape lunar mirosuri nasoale și anumite suspiciuni rezonabile de ilegalitate, și la întrebarea  „dacă există riscul ca procedura să nu fie finalizată la termen adică până în aprilie 2023”  (când RETIM-ul termină contractul în derulare) ni s-a răspuns că „nu există niciun risc” în acest sens – iată că, în urma ședinței de joi, pe lângă inutilitate, ADI-ul poate fi catalogat și generator de informații false – să nu
zicem că sunt chiar mincinoși. Și asta, exact în perioada în care, cică, în județul nostru ar fi în derulare un proiect în care Aradul este ales ca „Județ pilot în combaterea Fake news-urilor!” . Amuzantă coincidență, din moment ce, comunicatele oficiale transmise de instituțiile și căpeteniile lor politice, sunt 90% fake news…

Tot pilot era și „Sistemul integrat de gestiune și management al deșeurilor în județul Arad ” fiind printre primele din țară! –

declarat operațional și funcțional a fost tot de chiar reprezentanți ai autorităților de management, ai finanțatorilor și ai Consiliului Județean! Ce s-a ales de acest proiect „mega-reușit”,  știm și simțim cu toții…

Comasarea zonelor de colectare – a fost altă temă discutată

Chiar dacă proiectul sistemului integrat a fost elaborat ținând cont de 5 zone de colectare în județ, se pare că s-a decis comasarea zonelor  2, 3 și 4 ( adică Chișineu Criș, Sebiș și Ineu), astfel încât să nu mai fie zone distincte și să poate fi organizată o singură licitație. Acest fapt presupune că va fi un singur operator pe toată zona respectivă, iar imaginația nu ne permite să ne dăm seama cum ar putea un singur operator să gestioneze situația, din moment ce nu s-a putut gestiona nici măcar pe bucăți. Doar zona 5 (Lipova) și Zona 1 (Arad) ar rămâne de sine stătătoare conform acestei decizii.

În loc de concluzii

a) pe zona I Arad se face documentație pentru negociere directă pentru atribuirea contractului pe perioadă determinată, deci NU SE ÎNCHEIE PROCEDURA ÎN TERMEN așa cum ni se comunica de către cei abilitați

b)Tariful din documentația de negociere va deveni taxă specială care se va achita la primăriile
arondate, iar aici vom dedica un alt material în care vom expune ipotezele noastre despre cine bănuim că va participa la negociere și despre motivele pentru care s-a ajuns aici, motive care au mirosuri de prostie și ilegalitate

c) Municipiul Arad rămâne sau nu, în ADI?! – cu raportare la o declarație a primarului Călin Bibarț care spunea că „municipiul Arad va ieși din ADISIGD dacă nu va fi finalizată procedura de achiziție până la finalizarea contractului în curs” (adică până în aprilie 2023).

Pentru că nu s-a luat nicio decizie în ședința de joi, 24 noiembrie, următoarea rundă de discuții pe aceste teme a fost stabilită pentru data de 5 decembrie.

 

Articole asociate

Criza gunoiul a lovit tot județul. Plătim scump un serviciu prost gestionat. A.D.I DEȘEURI #REZISTĂ

Procedura pentru atribuirea contractului de salubrizare în Zona 1 (inclusiv în municipiu) este suspendată. RETIM a contestat mai multe prevederi ale documentației

Proiectul ADI DEȘEURI: Milioane de euro aruncate, la propriu, la gunoi. Un JAF din banii publici ai județului Arad

Exit mobile version