ȘTIRI

Pacienții internați cu COVID zac în frig… dar asta pare a fi „ultima problemă” a CET-ului

 

CET-ul se mișcă urgent doar când cere bani de la primărie. În rest, pacienții pot îngheța de frig în Spitalul Municipal că nu e urgență

Pacienții internați pe Secția Covid a Spitalului Municipal lansează un apel disperat

„Vă rog cine vede mesajul! E foarte frig în saloane! Zici că suntem în stradă! Eu care sunt tânără nu mai știu ce să fac de frig! Dar sunt bătrâni care stau în pat, înveliți cu pătura micuță pentru copii! O apă caldă să te poți spăla pe mâini ca să te încălzești cât de cât! Să nu zic de mâncarea care este adusă în plastic și ținută pe coridor de pe la 10.00 dimineața și distribuită bolnavilor rece la prânz!  Vă rog să se sesizeze cineva! Aici au zis că nu ne pot ajuta! Pentru că așa sunt condițiile! Inuman! Criminal! Plătim impozite la stat! Vă rog Ajutor! Să se sesizeze careva!” – este mesajul postat pe rețelele de socializare de o pacientă internată.

Ne-am sesizat (și) noi

Am sunat la Spitalul Județean și am întrebat dacă într-adevăr nu este căldură în clădirea de la municipal și pacienții stau în frig sau se încălzesc cu radiatoare și alte improvizații în saloane. Ni s-a spus de către purtătorul de cuvânt faptul că „da, este o problemă, am sesizat-o și noi la CET. CET-ul trebuie să rezolve situația că acea clădire are încălzire de la ei. Le-am trimis solicitare din partea spitalului să remedieze cât mai urgent. Vă dați seama că trebuie și aerisite saloanele având în vedere că sunt tuburi de oxigen, intră frig și de afară”.

Am sunat și la Primăria Arad și i-am explicat situația lui Bogdan Boca și acesta a promis că sună la CET, ceea ce a și făcut, revenind în câteva minute cu răspunsul: „S-a trimis solicitare la CET de către cei care administrează clădirea să fie mărite atmosferele. Le-am spus că e foarte urgent și le dau maxim 3 ore să remedieze. Zic 3 ore, ca să fie timp să se resimtă în saloane o îmbunătățire.”

Până să revină cu informațiile reprezentanții primăriei, am sunat și noi la CET și, după trei pase de telefon cu cei de acolo, am reușit să semnalăm problema dar și faptul că e URGENTĂ. Ni s-a spus la dispecerat că „am fost anunțați de problemă și încercăm s-o remediem”. I-am rugat să nu încerce, ci chiar s-o remedieze pentru că pacienții stau în frig. Nu dezvolt acum atitudinea celor de la CET dar le transmit public că am auzit ce șușoteau și le răspund că E TREABA NOASTRĂ și să sunăm pentru asemenea probleme de interes pentru cetățeni.

Totodată, din fotografiile primite de noi, se observa că în saloane au fost puse radiatoare electrice și am informat imediat conducerea spitalului întrucât ni se pare un risc major de explozie / incendiu având în vedere că se folosesc tuburi de oxigen, mai ales că nu garantează nimeni dacă aceste tuburi de oxigen medical nu au defecte de fabricație și sunt utilizate cu toate precauțiile necesare. Mai mult, având în vedere și ultimul Raport al ISU pe această tematică, orice improvizație care încarcă sistemul electric vechi al clădirii poate duce la un dezastru. 

Între timp caloriferele electrice au fost scoase din saloane și, ne cerem scuze tuturor pacienților care mai au de îndurat câteva ore de frig până la remedierea problemei de către CET, dar ne-am simțit obligați să anunțăm acest fapt în scopul de a evita o tragedie.

 

 

Sasha Romanov, 10 martie 2021 2:53

159240955_201908371688043_7438259734769891793_n

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/criticar/public_html/wp-includes/functions.php on line 3783